تازہ ترین تحریریں

Sunday 16 September 2012

نمازمیں ہاتھ کیسے اورکہاں باندهنا سنت ہے ؟؟

    الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه وسلم

    نمازمیں ہاتهہ کیسے اورکہاں باندهنا سنت ہے ؟؟


    یاد رہے کہ نمازمیں دایاں ہاتهہ بائیں ہاتهہ پرباندهنا مسنون ہے ، اس بارے میں کئ روایات ہیں مثلا بخاری ومسلم کی روایت میں یہی تصریح موجود ہے

    فقد روى البخاري في صحيحه :عن سهل بن سعد رضي الله عنه قال: كان الناس يؤمرون أن يضع الرجل اليد اليمنى على ذراعه اليسرى وفي رواية لمسلم : ثم وضع يده اليمنى على ظهر يده اليسرى . اهـ
    نماز میں ہاتهہ کہاں باندهے جائیں ؟؟

    امام شافعی رحمه الله کا مذهب یہ ہے کہ سینے کے نیچے اورناف کے اوپرہاتهہ باندهنا چائیے ، اورامام شافعی رحمه الله سے ایک روایت ناف کے نیچے ہاتهہ باندهنے کی بهی ہے ، اورحنفیہ اورحنابلہ کا مسلک یہ ہے کہ ناف کے نیچے باندهنا چائیے ، اورمالکیه کا معتمد ومشہورمذهب ارسال ہے یعنی دونوں ہاتهوں کو کهلا چهوڑنا ہے



    احناف کا موقف دلائل کی روشنی میں


    احناف کے نزدیک مردوں کے لیئے ناف کے نیچے ہاتهہ باندهنا مسنون ہے


    اوراس باب میں چند دلائل درج ذیل ہیں


    1 = حضرت علقمة بن وائل اپنے والد وائل بن حجر رضی الله عنه سے روایت کرتے ہیں کہ انهوں نے فرمایا کہ میں نے رسول الله صلى الله عليه وسلم کو دیکها آپ نمازمیں اپنا دایاں ہاتهہ بائیں ہاتهہ پرناف کے نیچے رکهتے تهے


    حَدَّثَنَا: وَكِيعٌ، عَنْ مُوسَى بْنِ عُمَيْرٍ، عَنْ عَلْقَمَةَ بْنِ وَائِلِ بْنِ حُجْرٍ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ: رَأَيْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَضَعَ يَمِينَهُ عَلَى شِمَالِهِ فِي الصَّلاَةِ تَحْتَ السُّرَّةِ.

    المصنف ابن أبـي شـيبة كتاب الصلاة

    باب : وضع اليمين على الشمال
    قلت : أما ((وكيع)) فهو معروف، و((موسى بن عمير)) هو ثقة من السابعة، و((علقمة بن وائل)) هو صدوق من رجال مسلم، و((أبيه)) هو من الصحابة وهو أيضًا من رجال مسلم.
    2 = حضرت إبراهيم ( تـابعـي ) فرماتے ہیں کہ نمازی نماز میں اپنا دایاں ہاتهہ بائیں ہاتهہ پرناف کے نیچے رکهے
    حدثنا وكيع عن ربيع عن أبي معشر عن إبراهيم قال : يضع يمينه على شماله في الصلاة تحت السرة .
    المصنف ابن أبـي شـيبة ، آثارالسنن وقال إسناده صحيح

    3 = حدثنا أبو معاوية عن عبد الرحمن بن إسحاق عن زياد بن زيد السوائي عن أبي جحيفة عن علي قال : من سنة الصلاة وضع الأيدي على الأيدي تحت السرر

    حضرت علي رضی الله عنه سے روایت ہے کہ انهوں نے فرمایا کہ نماز کی سنت میں سے ہے کہ دایاں ہاتهہ بائیں ہاتهہ پرناف کے نیچے رکهے
    المصنف ابن أبـي شـيبة ، ومسـند أحـمد
    4 = حدثنا يزيد بن هارون قال : أخبرنا حجاج بن حسان قال : سمعت أبا مجلز أو سألته قال : قلت كيف يصنع ؟ قال : يضع باطن كف يمينه على ظاهر كف شماله ويجعلها أسفل من السرة

    حضرت حجاج بن حسان کہتے ہیں کہ میں نے أبو مجلز ( تـابعـي ) سے سنا یا میں نے اس سے پوچها کہ نماز میں ہاتهہ کس طرح رکهے ؟ تو انهوں نے فرمایا کہ اپنے دائیں ہاتهہ کی ہتهیلی کے اندر والے حصہ کو بائیں ہاتهہ کی ہتهیلی کے اوپروالے حصے پر رکهے اور دونوں ہاتهہ ناف کے نیچے باندهے
    المصنف ابن أبـي شـيبة
    5 = حدثنا محمد بن محبوب ثنا حفص بن غياث عن عبد الرحمن بن إسحاق عن زياد بن زيد عن أبي جحيفة أن عليا رضي الله عنه قال السنة وضع الكف على الكف في الصلاة تحت السرة

    حضرت أبي جحيفه سے روایت ہے کہ حضرت علی رضي الله عنه نے فرمایا کہ نماز میں ہتهیلی پر ہتهیلی ناف کے نیچے رکهنا مسنون ہے
    سـنن أبـي داود ، ومسند أحمد ، والبيهقـي والدارقطنـي وغيرهم

    حــاصل كـلام

    اس باب میں مزید آثار بهی مفصل کتب میں موجود ہیں لیکن میں اسی قدرپراکتفاء کرتا ہوں ، یاد رہے کہ اس مسئلہ میں بهی اختلاف راجح ومَرجُوح کا ہے سيدنا الإمـام الأعظم أبـي حنيفـة رحمه الله تعـالى اوران کے اصحاب ناف کے نیچے ہاتهہ باندهنے کو تعظیم کے زیاده لائق وقریب سمجهتے ہیں اوراس باب میں وارد شده روایات وآثار میں سے ناف کے نیچے ہاتهہ باندهنے والی روایات وآثار کوترجیح دیتے ہیں


    حاصل کلام یہ ہے کہ یہ مسأله بهی اختلافی ہے إجماعی مسأله نہیں ہے لہذا دیگرکئ امورکی طرح یہاں بهی شریعت نے وسعت رکهی ہے ولله الحمد


    لهذا اگرکوئ جاہل اس مسأله میں کسی ایک طرف کو ہی لازم و واجب کوکہے اورباقی کو غلط کہے توایسے جاہل آدمی کی بات پرکان نہیں دهرنا چائیے


    وقال الترمذي في ( سننه ) : والعمل على هذا عند أهل العلم من أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم والتابعين ومن بعدهم : يرون أن يضع الرجل يمينه على شماله في الصلاة ورأى بعضهم أن يضعهما فوق السرة ورأى بعضهم أن يضعهما تحت السرة وكل ذلك واسع عندهم . ونحو هذا قال الإمام أحمد وغیره

    امام ترمذی رحمه الله فرماتے ہیں کہ


    بعض اهل علم کی رائے ہے کہ دونوں ہاتهہ ناف کے اوپر رکهے اوربعض کی رائے ہے کہ ناف کے نیچے رکهے اوران کے نزدیک یہ سب جائزہے . یعنی صحابه وتابعین وغیرهم أهل العلم کے نزدیک یہ سب جائزہے


    ابن المنذر رحمه الله نے اپنی کتاب (( الأوسط )) میں اس مسئلہ کے بارے علماء اسلام کے اقوال وآراء ذکرکرنے بعد کسی کا قول نقل کیا کہ نمازمیں ہاتهہ رکهنے کی جگہ کے بارے میں نبي صلى الله عليه وسلم سے کوئ حدیث ( صحیح ) ثابت نہیں ہے لہذا نمازی کواختیارہے کہ ناف کے نیچے ہاتهہ رکهے یا اوپر رکهے الخ


    وقال ابن المنذر في " الأوسط ": واختلفوا في المكان الذي توضع عليه اليد من السرة؛ فقالت طائفة: تكونان فوق السرَّة، وروي عن علي أنه وضعهما على صدره، وروي عن سعيد بن جبير أنه قال: فوق السرَّة، وقال أحمد بن حنبل: فوق السرَّة قليلاً، وإن كانت تحت السرَّة فلا بأس. وقال آخرون وضع الأيدي على الأيدي تحت السرَّة، روي هذا القول عن علي بن أبي طالب، وأبي هريرة، وإبراهيم النخعي، وأبي مجلز...، وبه قال سفيان الثوري وإسحاق. وقال إسحاق: تحت السرَّة أقوى في الحديث، وأقرب إلى التواضع. وقال قائل: ليس في المكان الذي يضع عليه اليد خبر يثبت عن النبي صلى الله عليه وسلم، فإن شاء وضعهما تحت السرَّة، وإن شاء فوقها.

    الأوسـط 3/94

    والله تعـالـى أعـلم

1 comment: